Початок уроку
Грамотна організація початку уроку дозволить не тільки привернути увагу учнів до вчителя, зацікавити учнів, але і включити дітей в активну розумову діяльність з перших хвилин заняття. | Нестандартний вхід в урок. Відстрочена відгадка. Асоціативний ряд. Дивуй. Фантастична добавка. Неоголошена тема. |
Актуалізація знань
Учитель організовує:
- актуалізацію вивчених способів дій, достатніх для побудови нових знань, їх узагальнення та знакову фіксацію;
- актуалізацію відповідних розумових операцій і пізнавальних процесів;
- мотивацію до пробних навчальних дії ("треба" - "можу" - "хочу") і його самостійне здійснення.
| Ланцюжок ознак. Я беру тебе з собою. Так-ні. Крок за кроком. Жокей і кінь. Товсте і худе запитання. Питальні слова. Згоден - не згоден. До - Після. Ігрова мета. Кошик ідей, понять, імен. Розвиваючий канон. Хибна альтернатива
|
Вивчення нового матеріалу
На даному етапі вчитель організовує вивчення нового матеріалу через навчальну діяльність школярів. | Пінг-пон «Ім'я - Значення». Лови помилку. Інсерт. Послухати-домовитися-обговорити. З-Х-Д Добре погано. Зв'язки. Зигзаг Стратегія «ІДЕАЛ». Своя опора. Ціле-частина. Частина-ціле. Винахідницька задача. Конструктор ТРВЗ «Подія» Конструктор ТРВЗ «Поєднання протилежностей» |
Обговорення та вирішення проблем
На даному етапі учні в комунікативній формі обмірковують проект майбутніх навчальних дій: ставлять мету (метою завжди є усунення виникаючих труднощів), погоджують тему уроку, вибирають спосіб, будують план досягнення мети і визначають засоби-алгоритми, моделі і т.д. Цим процесом керує вчитель: на перших порах за допомогою навідного діалогу, потім - спонукаючого, а потім і за допомогою дослідницьких методів. | «Забудько». Стратегія «ІДЕАЛ». Стратегія «Фішбоун». Добре погано. Силовий аналіз. Генератори-критики. Діаграма Венна. Зворотна мозкова атака. |
Вирішення навчальних завдань
При проведенні даного етапу використовується індивідуальна форма роботи: учні самостійно виконують завдання нового типу та здійснюють їх самоперевірку, покроково порівнюючи з еталоном. На завершення організовується виконавська рефлексія ходу реалізації побудованого проекту навчальних дій і контрольних процедур. Емоційна спрямованість етапу полягає в організації, по можливості, для кожного учня ситуації успіху, мотивуючої його до включення в подальшу пізнавальну діяльність. | Морфологічна скринька. Створи паспорт. Ситуаційні завдання. Винахідницька задача. |
Контроль знань, зворотній зв'язок
На даному етапі виявляються межі застосування нового знання і виконуються завдання, в яких новий спосіб дій передбачається як проміжний крок. Організовуючи цей етап, вчитель підбирає завдання, в яких тренується використання вивченого раніше матеріалу, що має методичну цінність для введення в подальшому нових способів дій. Таким чином, відбувається, з одного боку, автоматизація розумових дій по вивченим нормам, а з іншого - підготовка до введення в майбутньому нових норм. | Метод інтелект-карт. Жокей і кінь. Ланцюжок ознак. Діаграма Венна. Рюкзак |
Формування вміння задавати питання
Формується вміння ставити запитання. | Хочу запитати. Товсте і худе запитання. Питальні слова. Питання до тексту. Ромашка Блума. |
Рефлексія
На даному етапі фіксується новий зміст, вивчене на уроці, і організовується рефлексія і самооцінка учнями власної навчальної діяльності. На завершення співвідносяться її мета і результати, фіксується ступінь їх відповідності, і намічаються подальші цілі діяльності. | «Телеграма». Кольорові поля. Думки в часі. Шість капелюхів. Сінквей. Райтинг. Хайку. Діаманта. До - Після. З-Х-Д Повідом своє Я. Рюкзак. |
Немає коментарів:
Дописати коментар