"Людині бійся душу ошукать,бо в цьому схибиш - то уже навіки". Ліна Костенко."

понеділок, 7 грудня 2020 р.

 

Конструктор уроку

 Початок уроку

Грамотна організація початку уроку дозволить не тільки привернути увагу учнів до вчителя, зацікавити учнів, але і включити дітей в активну розумову діяльність з перших хвилин заняття.
Нестандартний вхід в урок.
Відстрочена відгадка.
Асоціативний ряд.
Дивуй.
Фантастична добавка.
Неоголошена тема.
 Актуалізація знань

Учитель організовує:
  •  актуалізацію вивчених способів дій, достатніх для побудови нових знань, їх узагальнення та знакову фіксацію;
  • актуалізацію відповідних розумових операцій і пізнавальних процесів;
  • мотивацію до пробних навчальних дії ("треба" - "можу" - "хочу") і його самостійне здійснення.
Ланцюжок ознак.
Я беру тебе з собою.
Так-ні.
Крок за кроком.
Жокей і кінь.
Товсте і худе запитання.
Питальні слова.
Згоден - не згоден.
До - Після.
Ігрова мета.
Кошик ідей, понять, імен.
Розвиваючий канон.
Хибна альтернатива
 Вивчення нового матеріалу

На даному етапі вчитель організовує вивчення нового матеріалу через навчальну діяльність школярів.
Пінг-пон «Ім'я - Значення».
Лови помилку.
Інсерт.
Послухати-домовитися-обговорити.
З-Х-Д
Добре погано.
Зв'язки.
Зигзаг
Стратегія «ІДЕАЛ».
Своя опора.
Ціле-частина. Частина-ціле.
Винахідницька задача.
Конструктор ТРВЗ «Подія»
Конструктор ТРВЗ «Поєднання протилежностей»
 Обговорення та вирішення проблем

На даному етапі учні в комунікативній формі обмірковують проект майбутніх навчальних дій: ставлять мету (метою завжди є усунення виникаючих труднощів), погоджують тему уроку, вибирають спосіб, будують план досягнення мети і визначають засоби-алгоритми, моделі і т.д. Цим процесом керує вчитель: на перших порах за допомогою навідного діалогу, потім - спонукаючого, а потім і за допомогою дослідницьких методів.
«Забудько».
Стратегія «ІДЕАЛ».
Стратегія «Фішбоун».
Добре погано.
Силовий аналіз.
Генератори-критики.
Діаграма Венна.
Зворотна мозкова атака.
 Вирішення навчальних завдань
При проведенні даного етапу використовується індивідуальна форма роботи: учні самостійно виконують завдання нового типу та здійснюють їх самоперевірку, покроково порівнюючи з еталоном. На завершення організовується виконавська рефлексія ходу реалізації побудованого проекту навчальних дій і контрольних процедур.
Емоційна спрямованість етапу полягає в організації, по можливості, для кожного учня ситуації успіху, мотивуючої його до включення в подальшу пізнавальну діяльність.
Морфологічна скринька.
Створи паспорт.
Ситуаційні завдання.
Винахідницька задача.
 Контроль знань, зворотній зв'язок
На даному етапі виявляються межі застосування нового знання і виконуються завдання, в яких новий спосіб дій передбачається як проміжний крок.
Організовуючи цей етап, вчитель підбирає завдання, в яких тренується використання вивченого раніше матеріалу, що має методичну цінність для введення в подальшому нових способів дій. Таким чином, відбувається, з одного боку, автоматизація розумових дій по вивченим нормам, а з іншого - підготовка до введення в майбутньому нових норм.
Метод інтелект-карт.
Жокей і кінь.
Ланцюжок ознак.
Діаграма Венна.
Рюкзак
 Формування вміння задавати питання

Формується вміння ставити запитання.
Хочу запитати.
Товсте і худе запитання.
Питальні слова.
Питання до тексту.
Ромашка Блума.
 Рефлексія

На даному етапі фіксується новий зміст, вивчене на уроці, і організовується рефлексія і самооцінка учнями власної навчальної діяльності. На завершення співвідносяться її мета і результати, фіксується ступінь їх відповідності, і намічаються подальші цілі діяльності.
«Телеграма».
Кольорові поля.
Думки в часі.
Шість капелюхів.
Сінквей.
Райтинг.
Хайку.
Діаманта.
До - Після.
З-Х-Д
Повідом своє Я.
Рюкзак.

Алгоритм конструювання уроку
1. Уявити урок у вигляді логічно закінчених модулів з чітко визначеною метою і планованим результатом.
2. Виходячи з тематики уроку, мети модуля, з урахуванням вікових психологічних особливостей розвитку дітей, вибрати педагогічний прийом або техніку з банку прийомів.
3. Для підготовки навчальних завдань на основі матеріалу підручника може бути використаний конструктор ситуаційних завдань Ілюшина.
4. Проаналізувати отриманий сценарій уроку з точки зору здоров'я заощадження. Розглянути вибрані прийоми або техніки на предмет використання ІКТ.
5. Оцінити ККД уроку, спираючись на принцип ідеальності: максимальний ефект навчальної діяльності учнів при мінімальній діяльності вчителя.
6. Приготуйте презентацію уроку для публічного представлення.
7. Публічне представлення сконструйованого уроку.

Немає коментарів:

Дописати коментар