11:06 AM
QR-коди на уроках зарубіжної літератури |
Що таке QR-код
QR-код (з англійської Quick Response Code «швидкий відгук») – це графічне зображення, в якому зашифрована певна інформація, посилання на сайт чи окрему його сторінку. QR-коди дозволяють отримати миттєвий доступ до будь-якої інформації з мережі інтернет за допомогою смартфонів.
Як це працює
На відміну від штрих-коду, сканування якого можливе за допомогою тонкого лазерного променя, зчитування QR-коду відбувається за допомогою звичайної камери типового смартфона. Для цього на ньому має бути попередньо встановлена відповідна програма-сканер.
Чому це зручно
Із залученням QR-кодів можна зашифровувати та отримувати швидкий доступ фактично до будь-якої інформації у мережі інтернет: відео на YouTube, певної геолокації на Google картах, e-mail, посилання на сторінку профілю у соціальних мережах, сайту чи блогу, аудіофайл, книгу тощо. Або у такий спосіб може бути закодовано невеличкий текст чи номер телефону, який можна «зчитати» навіть без доступу до мережі інтернет.
Переваги використання QR-кодування:
швидко: дозволяє отримати миттєвий доступ до закодованої інформації; зручно: вміщує великі об'єми відомостей у невеликому зображенні (4296 символів, а це більше, ніж 2 аркуші машинописного тексту); просто: розміщувати код можна на будь-якій рівній поверхні (аркуш, стіна, підлога, бетоноване шкільне подвір'я тощо).
Чому це варто використати у навчальному процесі
Сучасні учні практично не уявляють життя без смартфона. Адже з його використанням сучасними підлітками здійснюються більшість повсякденних дій: спілкування у соціальних мережах, переглядання фільмів, розваги, пошук потрібної інформації, прослуховування музики тощо. Тому залучення технологій з використанням мобільного телефону на уроках додатково заохотить школярів до вивчення вашого предмету! На цьому ідеї не обмежуються! Формат використання такого кодування може бути значно різноманітнішим!
Інструменти для генерації QR-кодів на комп'ютері:
Існують спеціальні програми як для створення відповідних кодів, так і для їх миттєвого сканування. З легкістю створити код на комп'ютері можна з використанням програмиhttp://qrcodes.com.ua або https://qrmania.ru Відеоурок з використання прогами qrmania.ruВідеоурок "Як створити QR-код"(принцип роботи обох програм ідентичний, але в одній з них зручніше міняти кольори та розмір зображення, а до qrcodes.com.ua відеоуроку не знайшла, на жаль)(за матеріалами "На урок" і не тільки) За допомогою цих програми можна кодувати таку інформацію: текст; візитівка; посилання; E-mail; SMS; GPS координати. Інструменти для генерації QR-кодів на смартфоні: Для генерації та створення QR-кодів на смартфоні є значна кількість програм, які можна легко знайти в Pley Market, увівши в пошукову стрічку QR-код. Перші 5 з них зазвичай найпопулярніші, а значить найпростіші у користуванні. Мені імпонує програма "Читач QR-коду", яка дає можливість і генерувати, і зчитувати код водночас. Переваги програми: програма умовно безкоштовна, україномовний, а не англійський інтерфейс, також він інтуїтивно зрозумілий легкий і зручний у користуванні. Дає можливість учням зчитати QR-код не встаючи з-за парт, бо має функцію зуму. Поряд з цим ця має значний недолік: на екрані смартфона з'являється реклама, іноді вона дуже заважає, але для того, щоб вона не з'являлася треба встановити не умовно безкоштовну, а платну версію програми. Тому доводиться терпіти рекламу. Остаточний вибір за вами, колеги. Кілька ідей як і для чого використовувати QR-коди в освіті? 1. Відеофрагмент уроку ЗЛ епіграф у QR-коді. 2. Відеофрагмент qr-коди в музеї Т.Г.Шевченка. 2. Закодовані посилання на сайти, де можна прочитати або скачати книгу, дізнатися відомості про автора і зробити рекламний стенд для учнів. 4. Закодовані посилання на екранізації художніх творів. 5. Закодовані посилання на відеоресурси із вивчення біографії письменників. 6. Закодовані посилання на інтерактивні вправи у Learningapps . 7. Закодовані завдання для учнів, розміщені на вашому блозі чи інших джерелах. 8. Оригінальний підхід до написання книги QR-кодами замість слів і букв (кожна сторінка - код) 9. Код як додаток до реального об'єкту (портрет письменника чи малюнок в кабінеті ЗЛ, а замість підпису - QR-код ) 10. Невеличкі малюночки із QR-кодами навчальних питаннь та завдання можна вклеїти на сторінки підручника і зробити його інтерактивним і цікавішим для учнів. 11. Список додаткових джерел в книзі чи літератури для читання. 12. Навчальна гра-квест зі заданиями, схованими в кодах. Джерело: Сич Леся Петрівна |
"
понеділок, 18 лютого 2019 р.
Підписатися на:
Дописати коментарі (Atom)
Немає коментарів:
Дописати коментар